Spårvägen och Göteborgstriangelns återbäring
Käre läsare, skulle du mot förmodan inte ha läst mina tidigare inlägg om Spårvägen och Göteborgstriangeln rekommenderar jag dig att klicka på denna länk Göteborgs Spårväg och läsa de äldre inläggen först. m.x:
Nu är smeksommaren slut för Spårvägen. Nästa alla har återgått till sina arbetsplatser i raka led och sliter nu med att hitta rätt färdvägar och tidtabeller som eventuellt skulle kunna passa dessa färdvägar. De som redan har planerat färdigt och varit ute för att praktisera sina planerade resor reser mest runt i taxi på Spårvägens bekostnad. Resegaranti kallar de visst detta och det kan ju vara trevligt att komma till jobbet någon gång ibland, det är ju så lätt att bli bortglömd i dagens anonyma samhälle.
Den som mot förmodan minns hur linje två brukade rulla genom Annedal och dessutom skulle ha gillat detta har också något att se fram emot. Tvåan come back! (Personligen tror jag faktiskt inte att det finns en enda människa, som någonsin har bott i närheten av ett spårvagnsspår, som vill ha tillbaka skräpet igen.)
- Hallå, hallå, hur kan tvåan göra come back, den är ju tagen av Göteborgstriangeln!
- Återbäring min käre vän, återbäring, Göteborgstriangeln tog helt enkelt för mycket vagnpark under våren och har därför bestämt sig för att skicka tillbaka tvåan. Komplett med passagerare, drivare och hela klabbet. Det kan du tacka eller tracka mickey.x för, för det var han som ringde upp Triangeln och påpekade felet.
Nu är ju detta Göteborg så det handlar inte om folk som varit borta i hundratals år. Nä, denna tvåa försvann enligt uppgift på eftermiddagen den 9 september 1996 och av en ren slump råkar det ju vara på dagen tio år sedan.
Enligt säkra källor tänker Spårvägen skicka dit kontrollanter och se till att packet betalar för varenda minut de suttit och slitit på sitsarna. Jag skall skicka dit en hel stab av juridiskt bevandrade personer som, om nöden så påtvingar, skall banka skiten ur kontrollanterna. Verbalt eller fysiskt spelar ingen roll så länge åker på däng för detta ohemula tilltag av regelboksföljande. Kontrollanter har helt enkelt inte fattat att regelböcker skrivs för att man skall kunna tänja på reglerna inte för att man skall följa dem.
Det kommer ju att bli en ganska lycklig tilldragelse för de återkommande och deras anhöriga kan man tycka men vid närmare eftertanke tror jag inte att de är så bra att de kommer tillbaka. Frugan har gift om sig eller gängat andra gubbs i tio år. Gubben har sålt både radhus och barn för länge sedan och sitter nu i en park och glor med en pava Renat dinglandes i ena näven. Den unga killens polare har gängat till sig och bor nu i radhus och kommer inte visa särskilt stort intresse för dennes fina uppslag om hur man skall fördriva tiden. Den unga tjejens polare vill inte prata med henne eftersom hon varken har rätt nyans eller längd på maskaran. Lillebror, som inte var med på vagnen, har plötsligt blivit storebror och storasyster har blivit en gammal käring.
Nä, det vore nog bäst om Spårvägen tackade nej till Triangeln och istället föreslog en smärre ekonomisk ersättning för den tid som gått. En slags långtidsleasing av vagn, drivare och passagerare.
- Behåll skiten men betala för dig Triangeln, säger jag bara.
Vi medborgare som bor och lever våra liv i Göteborg är inte intresserade av att få återbäring från Göteborgstriangeln och Göteborgs Spårvägar. Vi har redan bearbetat den stora och svåra sorgen efter tvåan, så lämna oss nu i fred edra ynkliga bastarder.
mickey.x:like.no.other lider av inspirationsbrist och därför blir det inte så mycket skrivet just nu.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar