17 juli 2006

Brudar på C och Carola

Att ha ett förnamn som börjar på C tycks inte vara bra. Nu skall alla C inte känna sig nere bara för att jag belyser några av era C-släktingar. Till och med jag inser att alla C:ar inte kan vara totalt kockobollo, det verkar inte rimligt, tror jag.

För att visa er att det faktiskt ligger väldigt mycket bakom mitt påstående om att C:ar är blåsta skall jag ge er några exempel på lite mer extrema och väl dokumenterade fall i vårt Svenska samhälle.

Denna brud är den felande länken i Generation X, utan tvekan. Det är så fullständigt fel att hon till och med får illustrera denna lilla text. Bilden föreställer Carola i version 2006; Den Flygande Blå Boraxbollen. Ve den som tafsar på Carola för man vet aldrig vad hon kan bära på. Borax är ju ett mögelgift och det ger kanske en ledtråd till varför man skall hålla fingrarna i styr. Dessutom verkar det som om något gått riktigt fel på kliniken eftersom hennes ansikte numera har stelnat i ett groteskt förvridet tillstånd med ögonen stirrandes snett uppåt. Måste vara jobbigt för henne att äta med den blicken.

Jag vill minnas Carolas far som något hämtat ur de värsta gangsterfilmerna, detta var på barna hedenhös tid i hennes karriär. Mitt minne vill också tala om att han uppträdde precis som man kan förvänta sig av en sådan. Hon är med andra ord garanterat ett resultat av föräldrarnas drömmar om skönhet och pengar men det var något som gick snett och ut kom istället ett odjur. Här kan man prata om cancersvulster på samhällskroppen, hela släkten.

Bruden gillar ju gud och allt annat som Livets Ord står för och det har jag inget att invända emot. Var och en får ju göra som de vill och önskar hon att frottera sig med Ulf så får hon göra det. Det är liksom en del av demokrati, religionsfrihet och åsiktsfrihet. Å ena sidan tycker jag att det är fnoskigt så det skriker om det, men å andra sidan skulle jag inte skriva denna text om bruden inte fanns och var så till den grad tokig som hon är. Halleluja för C.

Däremot riskerar vi att få en freakshow i framtiden, om nu inte generna i evolutionens tjänst varit snälla mot oss, eftersom hon faktiskt har satt barn till världen. Tänk dig själv en djupt religiös heliumballong som gängar en norsk fripastor vars främsta mål i livet tycks vara att frälsa andra heliumballonger. Man behöver inte var biokemist för att inse den överhängande risken för hiskeliga mutationer vid dylik lek. Jag ser en heltidsanställning för någon humanist som skall få ordning på den grabbens huvud senare.

Igår var Carola på Trädgårdsföreningen i Göteborg men som tur var låg vinden åt något annat håll så jag slapp gratislyssna. Johan Rylander i G-P ger henne ett betyg så högt att man börjar undra om han också är med i Livets Ord, det måste han bara vara eller så drogad av GHB och annan skit att han inte vet vad han skriver om. Johan kan flytta hem till Carola och blåsa ballonger.

Hon drog hela 5000 till sin föreställning och det är ju inte illa med tanke på att det borde finnas 200000 suspects till den föreställningen just nu med Gothia Cup och allt i staden. Grattis Carola, du drog 2,5 % av den tänkta publiken trots annonser i lokalpressen. Detta ger mig ett litet, mycket litet, men dock hopp om staden Göteborg och dess medborgare.

Gör oss alla en tjänst Carola. Var du än bor, med vem du än bor, hav icke sex tillsammans med barn och slå dem ej, för det är inte accepterat i vårt samhälle (vad Ulf än säger), och kom inte tillbaka till staden Göteborg mer. Aldrig någonsin.

Missa inte nästa avsnitt av Mickey.x:like.no.other och brudar på C.

2 kommentarer:

Nemo sa...

Det verkar som om du och Hr K Martin som kanske inte avrättar...men drar ner brallorna...eller nåt... på C i GT kan gå ut o förbrödras...

m·x|360° sa...

Kai M är ju löjligt snäll och det kan jag säga dig utan att ha varit på konserten. Förstå hur dålig den då var; Hua.