25 juli 2006

Leijongullet är väck i huvudet

Lars Leijonborg på simtur utanför Marstrand i juli 2006.

Partiledaren Leijongullet har varit i Marstrand och pratat, han brukar åka dit på sommaren. Vad jag inte förstår är att man låter denna främlingsfientliga halvnasse hållas. Som yrkespolitiker med en hel stab vet han precis hur långt han kan gå för att inte bli kallad för rasist.

Folkpartiet fiskar röster bland de riktigt obildade, de som är rädda för allt som liknar förändring i deras liv, och råkar någon prata ett annat språk så är det lika bra att skicka iväg dem direkt. Man vet ju aldrig, de kanske inte röstar på Folkpartiet? Ve och fasa.

Ifall Lasse är rasist så får han väl vara det men Folkpartiet borde nog ge bort honom till Sverigedemokraterna om det är så. Skicka iväg honom direkt och sätt på en brun uniform samtidigt för det skulle han säkert gilla som avskedspresent.

Harald Treutiger, en annan tomboll, intervjuade honom på Marstrand och i brist på andra mer verklighetsbaserade frågor (som de säkert inte vågade eller kunde ställa) lekte de frågesport på dagisnivå.

Harald frågar alltså Lasse vem han skulle välja av Marit Paulsen och Victoria Silverstedt att få umgås med i femton minuter. Då svarade gullet att han väljer Marit, för han vill ju prata också.

Det var med andra ord underförstått att de skulle ha sex under dessa hela femton minuter, skit i förspelet Lasse för det är ju bara tråkigt, och när det var klart tänkte Lasse använda resterande 14 minuter till att prata med Marit. Victoria är ju helt uppenbart totalt tom i bollen eftersom hon faktiskt ser bra ut medan alla som inte har ett lika fördelaktigt utseende naturligtvis är som den klokaste ugglan i skogen. Varför sa du inte som det är Lasse; att du har en gummisnodd som fortplantningsorgan?

Min fråga till Leijongullet är vad Folkpartiet egentligen tycker om människor som bor i husvagn? Av tradition anser ju vi i Sverige att alla husvagnsmänniskor, tror visst att det egentligen skulle kallas för Romer, är tjuvar och banditer och då är väl Marit också en tjuv, bandit och lögnare? För att komma fram till detta faktum använde jag Folkpartiets handbok om snabba och riktiga beslut när man är på resande fot. Det är en intressant bok för enligt den är jag troligtvis en spion för Sovjetunionen (de har glömt att uppdatera boken de sista 35 åren) under moderat falskflagg och till en sextondel jude och resten lite olika pack värd ett öde värre än Kurdernas. Dessutom kan jag inte skriva mitt namn och än mindre denna text. Det du läser just nu finns således inte, enligt Folkpartisternas gyllene manual.

Detta kan kanske för vissa läsare verka lite konstigt men jag kan försäkra er om att i Leijongullets rosa lilla värld är det på detta sätt. Det är sanningen och ve den som bryter mot Folkpartiets sanning, de kommer inte till den renrasiga delen av himmelen.

Det är tur för oss medborgare att folkpartiet och Leijongullet är av det fegaste slag, mest vända med vinden vänliga partiet i Sverige. I klarspråk betyder detta att knappt något av deras orerande någonsin kan bli verklighet för oss idioter som de så snällt tänkt ta hand om efter valet.

Att rösta på folkpartiet 2006 är som att rösta på ett visst tyskt parti i slutet av 20-talet. De är helt uppenbart en samling obildade, fördomsfulla rosa små muppar som bor i husvagn, hela bunten. Lasse ger oss alla en dålig andedräkt och bitter smak i gommen.

- Lasse, när det regnar i Karlstad är månen en grön ost enligt din manual, och det oroar mig.

Mickey.x:like.no.other är totalt politiskt obunden och skriver bara om den verkliga sanningen, så som den ser ut just idag.

2 kommentarer:

Nemo sa...

En man med ögonbryn som påminner om silkeslarver i förpuppningsstadiet är inget att köpa konfekt av... jag får mer o mer ångest av mitt medlemskap i (fp). Men... jag får e-post av Lasse. Och att han valde Marit framför Vickan beror nog mest på att han inte låtit Giletten tala i kalsongregionerna ...ännu

m·x|360° sa...

Jag tror att ditt medlemskap i Folkpartiet kan sluta i ett verkligt elände för dig Nemo. Illa, illa. :)

Efter att ha funderat lite tror jag att han valde Marit bara för att han inte har en aning om vem Victoria är.

Bättre en gammal möglig ost av känd sort tänkte han nog, för det är ju farligt med förändringar.