31 juli 2006

Smaka på den här då

eller dagen då Mogge inte fick vara kung längre

Läser på min egna blogg och upptäcker till min förfäran att jag tydligen har utsett Mogge till tronarvinge. Detta ter sig totalt absurt och är naturligtvis helt felaktigt. Mogge är inte kung. Mogge skulle inte ens få lov att diska hemma hos mig. Mogge skulle inte ens få lov att packa ner mina varor när jag handlar på Konsum i Landala. Nästa gång skall jag vägra att handla i Mogges kassa. Han kan mycket väl bära på samma konstiga sjukdomar som de Italienska gossarna brukar bära på, och det vill jag inte ha på min mat. Aldrig att en byfåne i röd skjorta och grön slips skall bli kung hemma på min gata. Sorry Mogge men du är ute i kylan, för alltid.

Min mentala hälsa är, som ni alla förstår, på upphällningen. Det sista som finns kvar är på väg att rinna ut genom mina två vidöppna öron. No brain, no pain heter det, så alltid kommer det att föra något gott med sig, det nya livet utan så mycket som en enda liten ynklig hjärncell.

Jag har bestämt att om det nu rinner ur så är det lika bra att torka upp ordentligt efteråt. När jag är klar med mig själv kommer den blå flygande boraxbollen Carola att framstå som en god kandidat till första bästa lediga professur i teoretisk fysik. Äntligen lite tjo och andlighet på Chalmers, de kan de gott ha där på andra sidan gatan. Professor Carola med egen fläktklubb (fan club [Nemo fattar säkert]), det blir grejer det.

EM 2006 har tydligen passat på att ha party när jag hälsade på Stubben. De var många som talade och en av dessa var naturligtvis kommunstyrelsens ordförande Paddan Göran Johansson. Kommunikationsexperten Lillpaddan Christer Olsson översatte allt Göran sa till ett språk som volontärerna (de som offrade sig och gick på festen) kunde förstå.

- Du läcker vad du tänker – tänk därför på vad du tänker, uppmanade han apropå att ha en positiv inställning.

Efter den djupa insikten kan vi inte annat än hylla denna expert. Vilken underbar människa han måste vara!

EM 2006 stinker och drar med sig mycken ond bråd död till vår stad. Det är jag säker på och de som inte mördas direkt kommer pumpas fulla av anabola och andra morgonmål dessa sanna atleter och goda idrottare inmundigar till vardags. De är allt lite konstiga de där sportfånarna. När de åker iväg på stora begivenheter slutar de alltid med att äta sin favoritkost. De slutar till och med att käka soppan en bra tid före de åker iväg och de är kolt. Sicken karaktär och kroppskontroll de besitter.

Där ligger jag allt i lä för jag brukar säga att man skall lassa in så mycket som möjligt vid alla tillfällen som ges. Grejer som nikotin, koffein, etanol och socker är bara att hysta in i skräpinkastet så att säga. Toppar man mig med en banan så springer jag längre än vad Kajsa hoppar högt, trots dålig kroppskontroll.

Mickey.x:like.no.other som springer vidare i livet med en allt tommare boll

Inga kommentarer: