09 juli 2006

Noterat

Larus canus
En de små häxdansarna finns inte längre med oss. Någon modig och framsynt soldat har antagligen tagit sikte med bilen som projektil och tagit dess liv av daga. Jag skall bespara er detaljer från olycksplatsen och vi kan ju nöja oss med det faktum att denna Larus aldrig kommer dansa mer.


Snabbköpskassörskan
Vet inte om dessa väsen duger som grund till en hel serie med hånfulla inlägg. Skall fundera lite på detta och ber att få återkomma i nästa vecka.


Stubben
Jag har besökt stubben och skogen låter hälsa alla asfalterade stadsbor att han saknar er (misstänker att skogen bara är väluppfostrad och i själva verket är helt nöjd med att ni alla ligger i soffan eller på Bohusläns klippor och degar).

Som brukligt är hade skogen och jag lite small talk, skogen gillar att anglifiera för han känner sig större då, om ditt och datt. Det är alltid trevligt att skvallra med någon som ser allt som händer på mils omkrets.

Jag gillar skogen men har tröttnat på stubben för han blivit lite hård att sitta på. Lösningen är att jag numera använder min Therm-a-Rest stol istället. Lite high-tec och icke nedbrytningsbart, men ack så gosigt och i kombination med en tarp lever man som en kung när man hälsar på skogen.

24 grader i vattnet är inte heller så dumt. Jag är inte medlem i Badarnas och Jag-ligger-gärna-och-grillar-mig-på-en-klippa-tills-hjärnan-har-avdunstat Föreningen men kan uppskatta fenomenen som är kopplat till denna förening med jämna mellanrum ändå. Västkustbor har också en förmåga att underskatta sötvatten som huvudingrediens i badandet, det är synd.

Förutom sig själv bjöd skogen på grävling, älg, fiskgjuse, öring, nattsländor, flicksländor, myror, giftspindlar, blåbär, regn, sol, vind, stilltje och några tusen saker till.


Händelser
En snabb flukt på Internet bara för att konstatera att det inte är något speciellt som har skett när jag var i skogen.

Ett plan har trillat ner och min brist på empati beror på att mitt ringfinger är längre än mitt pekfinger och det är troligtvis därför jag pekar med hela handen. Allt enligt Expressen som också talar om att Svenskarna är sjukast i Europa, berätta något jag inte vet istället, Puckos.

En man påstår i Aftonbladet att han i en älgs ögon kunde utläsa att denna var galen. Det var en tusan till karl. Michael Jackson ville ha pojkar från Brasilien. Han är väl inte lika mycket till karl. Mayvis Cole från Kalifornien gick så otroligt långsamt över gatan att hon blev bötfälld på US$114.00. Flitiga poliser säger en del att vi vill ha mer av i Sverige, jag själv ställer mig numera lite tvekande till det hela. Vad skulle jag göra utan Aftonbladet och deras djupa journalistik?

Enligt Göteborgs-Posten eldade några maskerade yxmän i en lägenhet. Tja, de ville väl bara vara sig själva. Varför skall G-P alltid ge sig på yxmän? En man fick föras till sjukhus efter att ha blivit knivskuren och misshandlad med basebollträ på Majstångsgatan i Majorna. Majorna måste väck från min karta!

Hufvudstadsbladet måste ha Nordens tråkigaste webbplats för jag har aldrig någonsin hittat något som man spontant har lust att läsa på deras sida. Idag står det dock att inga är deprimerade i Nigeria. Hm, nästan så att man har lust att läsa men jag ger mig sjutton på att det bara är en rubriksättare som vill locka mig till något trist. Hörru ni på redaktionen, kan ni inte skicka ett par exemplar av er tryckta tidning till mig så att jag kan få se om den är lika trist som webbplatsen. Lovar att ge er en recension här på plats.

Aftenposten visar en bild på arenan för kvällens fotbollshändelse, ni vet det där spelet(?) som borde utsättas för ett globalt förbud, och skriver att det är Lidenskapens scene. Det vet nog inte hur rätt de har som skriver så redan innan matchen är spelad. En Boeing 737 var tvungen att återvända till Gardermoen då de fruktade att ett hjul skulle explodera. Detta är var jag kallar den lille terroristens söndagsnöje.

Intresseorganisationen för de prostituerade, Pion, i Norge klagar på att de Nigerianska hororna gör deras jobb än sliskigare men framför allt att de dumpar priset. För en stund sedan fick vi lära oss att det inte finns deprimerade i Nigeria, det måste bero på att de tycker att det är så kul att bedriva hor i Oslo.

I Danmark har det inte hänt något så det skriver istället om en 8-årig flicka som blivit tagen av en krokodil i Norra Australien. Polisen i samma land fruktar att flickan kan vara död. Vän av ordning orkar inte ens kommentera det hela, ingen mer läsning av Berlingske Tidene på ett tag, det lovar jag er.

Inga kommentarer: