28 juli 2006

EM 2006 och vad det nu kan innebära

Beskyddare för EM 2006 är H.M Drottning Silvia, det säger nästan allt. Generalen heter Toralf Nilsson (det säger resten) och alla vet att Toralf är ett av de mest suspekta namn som någonsin funnits på vår jord. En tysk drottning och en Toralf är vad vi skall hålla tillgodo med. Börjar för fan tycka synd om mig själv bara jag tänker på det. Toralf.

Toralf är fornnordiska, skulle jag tro, och då sammansatt av Tor och Alf. Hur såg den morsan ut i skallen som kom på att sätta ihop namnen Tor och Alf? Nåja, det kunde ju ha varit värre, för åtminstone namnet tyder ju på att han till skillnad från gladiatorspelens beskyddare kan prata Svenska.

Silvia är ett namn som rätt och slätt betyder jag-vägrar-att-lära-mig-svenska-för-jag-omfattas-nein-inte-av-sfi-projektet vilket av en ren slump faktiskt stämmer in på pricken när det gäller vår egna lilla pussgurkedrottning.

General Toralf och Silvia, undrar vad eklövet den XVI tycker om det? Den sextonde är ganska roligt för jag tror att det gick till så här en gång i tiden på 70-talet:

- Undrar vad jag skall heta när jag blir kung?

- Hm, Karl har många hetat. Skall räkna; 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13, nä, 12, 13, 14, 15. Oj, oj, oj så många.

- Jag skall också heta Karl men det måste vara lite mer hippt. Karla kanske, nej det går ju inte. Hi, hi, vad tokigt det kan bli när man bräinstårmar.

- Carl, med C, får det bli. Hur var det nu igen? 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 12, nä, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15.

- Carl XVI, så får det bli.

- Farbror, kan du komma lite?

Den där kungen är allt inte som alla andra han, fast han är ju kung. Åter till EM 2006.

32k gubbar ryms det på Ullevi och det låter ju inte värre än ett vanligt derby men det är det. Det är en förbaskat massa människor på stan och efter lite matematisk hjärngymnastik har jag kommit fram till att det vid god väderlek bör röra sig om upp emot ett par hundra tusen sopor på stan, varje dag, under hela EM.

200k tokstollar är inte lite det men då det hela inte går att stoppa längre får vi ju göra det bästa möjliga. Det bästa möjliga för oss Göteborgare är att sno tokarna på så mycket sekiner som möjligt. Nu gäller det att vara kreativ.

Alla poliser får bli pisspatruller och bötfälla varenda en som hänger ut snok och mutta lite här och var. 500 sekiner pissen, det blir en slant det. Tack och adjö till alla pissgubbar.

- Dô, va tror du att du håller på med här då? E du helt go i hôve eller? Sitta här och visa muttan för alla gôbbarna? Går ju inte fattar du la. Nu får dô allt betala böterna och kamma luggen tösa.

Tiodubbla antalet P-vakter så kommer aldrig de bilburna gästerna tillbaka. Fin fint och mycket inkomstbringande.

- Dô, vi bogserar bort din jävla bil om du inte pröjsar snabbt som fan dô. Här kan du inte komma och komma vet dô. De e vår stad de här dô, P-vakternas stad. Fattar u eller?

Strategiska övergångsställen beläggs med avgift för alla som inte bor inom fyra kilometers avstånd. Låt oss säga att vi tar fem sekiner per skalle och övergångställe. 200k tokar går över 6,7 övergångställen i snitt per dag. Det blir faktiskt en slant det också.

- Dô Karl, om du tar de däringa där borta så tar jag de häringa här borta, så går vi och fikar sen för jag e enna som lite sugen nu. En lättbärs skulle sitta fint i den häringa polismagen dô. Hö hö hö.

Sedan tycker jag att vi bötfäller alla utomstående som åker Spårvagn utan de nya fina EM-biljetter jag snart skall rita. De kommer att bli dyra för alla som inte är mantalsskrivna i Göteborg, det kan jag lova. 2 spänn för mantalsskrivna i Kommunens centralare delar och 2000 för alla andra.

- Har du ingen biljett din lille skit? Det blir 5000 kontant eller soptjänst i tre veckor på vatten och gammal mat du kan hitta i soptunnorna. Vi kallar det för EM med Leijon och det betyder att vi är ännu mer jävligt hårda och orättvisa än vad vi brukar vara. Det är därför vi har batong vet dô, billjettplitsbatong modell EM 2006. Den är inte bara hopfällbar, den gör gôra ont när vi bankar också, bara så du vet.

Vi Göteborgare är till skillnad från skattmasarna goda och därför tar vi inga fångar under EM 2006. Betalar inte våra besökare vad vi begär, hur orimliga vi än kan tyckas vara, skickar vi packet som kanonmat till någon het zon på jorden.

Undrar om det är en slump att Skattmas och Skrattmås är så lika? Onda är de båda två i vilket fall som helst och SJ också.

Mickey.x:like.no.other som härmed meddelar att det är nio dagar kvar till domedagen

Inga kommentarer: