03 juli 2006

Larus canus - avsnitt 6

MammaLarus och skändningen av Johanneberg

Fienden visar ingen respekt, tvärtom tycks de sätta en ära i att uppträda så respektlöst och hånfullt som möjligt.

MammaLarus har just skitit på taket på en fin svart Audi A6. På marken sitter hennes två små gråa bastarder och hoppas på ett sista mål uppspytt innan någon målare kommer med sin bil och tager deras liv av daga. Nu är inte risken så stor att de blir överkörda för de tycks ha ett speciellt sinne som kan påverka annalkandes bilförare så att de av någon, totalt okänd, anledning plötsligt ser de små BastardLarusarna och väjer undan.

Eftersom jag numera sitter klistrad vid fönstret med en kikare i ena handen (väntar bara på att polisen skall ringa på dörren och bura in mig för fönsterglutteri eller något liknande terrorbrott) och spanar på Larusarna för att lära känna fienden lite bättre håller jag på att få dåligt rykte.

Grannkärringarna gillar inte mig och min kikare vilket jag snabbt måste fixa till för vi kan inte ha oro i de egna leden om vi skall besegra fienden. Men hur fan får man de gamla russinen på bättre humör? (För att inte tala om de yngre russinen med näsan halvvägs till molnen.)

Nåväl, MammaLarus hoppar ner på gatan till de tvenne BastardLarusarna som väntar på sin sista måltid, vad skulle de annars vänta på, döden? Sedan står hon där som en stolt mamma mitt på gatan och börjar spy upp näring till sina ungar mitt i mitt kikarsynfält. Jag kan ju tala om att hennes provokation och budskap har kommit fram till generalen på andra sidan kikaren.

Att på detta sätt öppet provocera mig till förhastade handlingar fungerar dock inte, nä-he-ni, det verkar allt som om ni har underskattat er motståndare.

Meddelande till alla Larusar:

- Glöm inte bort att jag har fem BoxLarusar i källaren!

4 kommentarer:

Nemo sa...

Det är med spänning jag följer ditt envig mot dessa smittbärare. Jag har förstått att ett effektivt sätt att får bort Larus (all inclusive) är att sätta upp Uggle-bulvaner eller gödsla hutaken med Laurskavader inför den kommande säsongen. Larus anser inte att egna kyrkogårdar och häckningsarenor skall sammankopplas

m·x|360° sa...

Uggle-bulvaner är vanligare än skorstenar på våra hustak, kom och spana själv i nedre Johanneberg så får du se.

Lauruskadaver är inget alternativ, läste du inte om grannarnas ogillande?

Ärligen talat Nemo, dessa förslag är allt för tama och mesiga för att tas på allvar.

Peppe sa...

Jag kan inte med ord beskriva hur mycker jag känner för din kamp. Dein Kampf, skulle man kunna säga. Dessa råttor till fåglar förtjänar inte att leva.

m·x|360° sa...

Mycket fina ord som värmer mitt hjärta och piggar upp min hjärna.