24 juli 2006

Skattskriven, blaha blaha!

Plånbok för skattebefriad

Nu har jag bestämt mig efter minst tre sekunders funderande, och det är ganska länge för mig ska ni veta:

– Jag skall sluta betala in skatt för jag gillar inte att betala in skatt.

Jag menar som så här att jag vill inte ha Uno R i Munkedal, jag vill inte ha en tunnel i Göteborg för 6 miljarder, jag vill inte ha en tunnel genom Hallandsåsen som ingen annan heller vill ha för 8 miljarder, jag vill inte stå i borgen för friidrotts EM, jag vill inte.

Att sluta dra in pengar på pappret är väl det minsta problem jag kommer att ställas inför eftersom jag redan är en ingen-som-finns-i-rullarna-någonstans-mer-än-hos-kronofogdens-dem-ska-vi-jaga-länge-register. Så det är inget problem.

Nu kanske ni tänker att jag inte skall ta mitt ansvar för samhället? Inga problems, det har jag redan gjort. Fiffigt va? Jag har redan betalt in mer i skatt än vad de flesta gör under ett helt liv så mitt samvete är rent som finaste kokain.

Dessutom har jag sett till att sätta fyra nya medborgare till landets tjänst för att säkra min ålderdom. Så där kan ni inte heller klaga.

Eftersom min sons skola är utlånad till Gothia Cup ligister, säkert Bollnäs GIF som bor i hans klassrum, finns det väl ingen skola kvar till hösten så det får ändå bli privatundervisning i hemmet.

Någon sjukvård finns inte i Göteborg (testa att ringa till en vårdcentral så förstår ni vad jag menar) så den borde jag inte heller behöva betala för. Frisk är jag inte, det skall ni inte tro, men för den skull behöver man ju inte belasta den sociala välfärden. Det får bli privat like they do over there, you know.

Jaha, då finns det väl inte så mycket kvar som mina skattepengar skulle kunna ge återbäring på? Låt oss lämna detta lilla problem och istället se på hur man kan smita ifrån resten av statsavgifterna.

Moms när man handlar saker är ett problem men det tänkte jag lösa med pondus. Pondus är bra och funkar nästan alltid.

Låt oss säga att jag står framför Morgan på Konsum Landala och han säger till mig att det blir 124:50. Då svarar jag helt sonika med att säga till Morgan att dra av all moms, bums och stört på stället. Vågar han trotsa mig så får han en rejäl smäll mitt mellan ögonen så att han inte får på sig slipsen när skall ta vagnen hem. Det handlar helt enkelt om att se ut de svaga och rädda bakom kassalådorna. Hårt, men det är också en hård värld vi lever vi.

Spårvägen är inga problem. Strunta i att betala och är det en buss du skall med så spänn blicken i den lille bakom ratten och berätta hur du serverade din svärmor som huvudrätt på förra midsommaraftonen. Ylar han efter biljetten efter det är det bara att nita honom mellan ögonen och ta nästa buss.

Varor med inbyggd skattesats är ett problem eftersom man hela tiden måste veta alla skattesatser, men billigt kommer det bli på macken och bolaget, det kan jag lova dig, så det är värt att kunna dessa skattesatser.

Vill du inte bråka med taxislusken efter kvällens förvärv lägger du dig bara på gatan och skriker och ojar dig. Efter en stund kommer en konstapel att fråga hur du mår och då berättar du om de hemska ungdomarna men att du nog inte är skadad men väldigt rädd för att gå hem. Vips, så har du fått gratis skjuts hem, utan taxameter.

För att mota Olle i grind, eller vad det nu heter, skall man naturligtvis enbart ha kontanter. Väck med kort och konton och låt bankerna stänga de sista kontoren i sysslolöshetens namn. Cashkort hade varit bra men de har ju bankerna själva trollat bort med avgifter. Så går det när man skall tjäna pengar på att spara pengar. Visst är vi medborgare dumma, men inte så dumma.

Vill man arbeta lite för att öka på sitt cash-flow drar man till Norge i fem månader och tjugonio dagar. Betala alla skatter och åk hem med resten av pengarna. Efter ett tag kommer det sedan ett utbetalningskort på alla inbetalda skatter i Norge och ett tack för att man inte stannade längre än fem månader och tjugonio dagar. Sedan klarar man sig i det skattefria Sverige i ett par tre år till. Fin fint med nordiska samarbeten tycker jag och lagligt är det också.

Se upp Morgan för snart kommer jag och spänner mitt vitöga i ditt kassaöga och då kommer du darra om magen, stordarra, sanna mina ord!

Mickey.x:like.no.other som inte längre betalar skatt, så det så.

Inga kommentarer: